Produktové atributy jsou uvedeny podle skupin jak jsou k dispozici ve výběru sloupců pro tabulku produktů.
U některých sloupců je jejich název natolik vypovídající, že nepotřebují další popis.
Které atributy jsou u produktů naplněny daty, záleží na typu a nastavení importu produktů.
Některé atributy se neimportují, ale jsou počítány a nastavovovány přímo aplikací.
Aktivní v e-shopu: Viditelnost produktu v e-shopu (Ano/Ne)
Dodavatel: Jméno dodavatele
Dostupn. v e-shopu: Dostupnost produktu uvedená v e-shopu. Tento atribut je naplňován pouze u Shoptet e-shopů (primární import je nastavený na Shoptet API). (Přidáno 14. 8. 2023)
Ean
Hmotnost: Uvedená v kg
Id produktu: Jednoznačný identifikátor produktu
Jméno produktu: Jméno, jak je uvedeno v e-shopu. Nebo v Heureka produktovém feedu, je-li primárním zdrojem produktů Heureka produktový feed.
Obrázek: Primární obrázek produktu
Produktové číslo
Příznaky produktu: Například Akce, Novinka, atd.
Skladem ks: Počet kusů skladem
Url v e-shopu: Odkaz na stránku produktu v e-shopu
Výrobce: Jméno výrobce / značky
Zařazení v e-shop kategorii: Seznam všech e-shop kategorií, ve kterých je produkt zařazený. Kategorií může být více. U produktů je uvedeno jako celá cesta.
Zařazení ve výchozí e-shop kategorii: Výchozí e-shop kategorie, ve které je produkt zařazený. Výchozí kategorie je jen jedna. U produktů je uvedeno jako celá cesta.
Cena v Heurece: Aktuální cena produktu v Heurece.
Dárek v Heurece: Popis dárku v Heurece (GIFT).
Dostupn. v Heurece: Dostupnost produktu, jak je uváděna v Heurece.
Je v Heurece na Top pozici (košík): Indikátor, jestli se produkt aktuálně nachází v Heureka produktové kartě na Top pozici (košík).
Jméno produktu v Heurece: Jméno, jak je uvedeno v Heurece.
Nejnižší cena na produktové kartě: Cena nejlevnejší nabídky v Heureka produktové kartě, kde je produkt spárován.
Nejvyšší cena na produktové kartě: Cena nejdražší nabídky v Heureka produktové kartě, kde je produkt spárován.
Počet e‑shopů na prod. kartě: Počet e-shopů v Heureka produktové kartě, kde je produkt spárován.
Pozice v Heurece dle ceny: Na které pozici se aktuálně nachází vaše nabídka v seznamu "nejlevnější nabídky" v Heureka produktové kartě, kde je produkt spárován.
Pozice v Heurece mezi Bidovanými: Na které pozici se aktuálně nachází vaše nabídka v seznamu "doporučené nabídky" v Heureka produktové kartě, kde je produkt spárován.
Pozice v Heurece mezi Bidovanými (dle prodejní ceny): Na které pozici se aktuálně nachází vaše nabídka v seznamu "doporučené nabídky" v Heureka produktové kartě, kde je produkt spárován, pokud se e-shopy seřadí podle prodejní ceny od nejlevnějšího po nejdražší. Uvedené číslo tedy vyjadřuje, na jaké pozici je vaše nabídka mezi bidovanými z hlediska prodejní ceny, 1 = jste nejlevněší, 4= jste nedražší.
Pozice v Heureka Top 50: Na které pozici se aktuálně nachází produkt v žebříčku Top 50 nejpopulárnějších produktů v dané Heureka kategorii, kde je produkt spárován.
Spárován v Heurece: Indikátor, jestli je produkt v spárován v Heureka produktové kartě.
Url v Heurece: Url Heureka produktové karty, kde je produkt spárován.
Zařazení v Heureka kategorii: Heureka kategorie, ve které je produkt zařazený. U produktů je uvedeno jako celá cesta.
Zisk z ceny v Heurece: Zisk v absolutní hodnotě u Cena v Heurece, vypočtený jako "Cena v Heurece - Nákupní cena".
Zisk v % z ceny v Heurece: Zisk v % u Cena v Heurece, vypočtený jako "Zisk z ceny v Heurece / Cena v Heurece".
Cena ve Zboží: Aktuální cena produktu ve Zboží.
Dárek ve Zboží: Popis dárku ve Zboží (GIFT).
Dostupn. ve Zboží: Dostupnost produktu, jak je uváděna ve Zboží.
Jméno produktu ve Zboží: Jméno, jak je uvedeno ve Zboží.
Nejnižší cena na produktové kartě: Cena nejlevnejší nabídky ve Zboží produktové kartě, kde je produkt spárován.
Nejvyšší cena na produktové kartě: Cena nejdražší nabídky ve Zboží produktové kartě, kde je produkt spárován.
Počet e‑shopů na prod. kartě: Počet e-shopů ve Zboží produktové kartě, kde je produkt spárován.
Pozice ve Zboží dle ceny: Na které pozici se aktuálně nachází vaše nabídka v seznamu "nejlevnější nabídky" ve Zboží produktové kartě, kde je produkt spárován.
Pozice ve Zboží mezi Bidovanými: Na které pozici se aktuálně nachází vaše nabídka v seznamu "doporučené nabídky" ve Zboží produktové kartě, kde je produkt spárován.
Pozice ve Zboží mezi Bidovanými (dle prodejní ceny): Na které pozici se aktuálně nachází vaše nabídka v seznamu "doporučené nabídky" ve Zboží produktové kartě, kde je produkt spárován, pokud se e-shopy seřadí podle prodejní ceny od nejlevnějšího po nejdražší. Uvedené číslo tedy vyjadřuje, na jaké pozici je vaše nabídka mezi bidovanými z hlediska prodejní ceny, 1 = jste nejlevněší, 4= jste nedražší.
Spárován ve Zboží: Indikátor, jestli je produkt v spárován ve Zboží produktové kartě.
Url v Heurece: Url Heureka produktové karty, kde je produkt spárován.
Zařazení ve Zboží kategorii: Zboží kategorie, ve které je produkt zařazený. U produktů je uvedeno jako celá cesta.
Zisk z ceny ve Zboží: Zisk v absolutní hodnotě u Cena ve Zboží, vypočtený jako "Cena ve Zboží - Nákupní cena".
Zisk v % z ceny ve Zboží: Zisk v % u Cena ve Zboží, vypočtený jako "Zisk z ceny ve Zboží / Cena ve Zboží".
Všechny ceny a zisky jsou v aplikaci uváděny s DPH. Pokud máte v e-shopu uvedeny ceny bez DPH, aplikace si je při importu automaticky přepočítává na ceny s DPH.
Akční cena: Aktuální akční cena v e-shopu.
Běžná cena: Někdy též Standardní cena, je referenční cena na základě které je možno v e-shopu zobrazit hodnotu slevy.
Doporučená koncová cena: Většinou cena stanovená výrobcem jako doporučená maloobchodní cena (MOC). Některé e-shop systém tuto cenu neobsahují (např. Shoptet, UPgates). Nezaměňovat s Běžná cena, která má specifickou funkci pro zobrazení slev.
Je zlevněno: Indikuje, jestli je produkt aktuálně zlevněný, tedy je-li nastavena Běžná cena a Prodejní cena je menší než Běžná cena (Ano/Ne)
Maximální povolená cena: Speciální cena, kterou můžete do aplikace importovat feedem nebo ji zadat v aplikaci ručně a poté ji využít při omezení vypočtené ceny v přeceňovacích pravidlech.
Minimální povolená cena: Speciální cena, kterou můžete do aplikace importovat feedem nebo ji zadat v aplikaci ručně a poté ji využít při omezení vypočtené ceny v přeceňovacích pravidlech.
Nákupní cena
Prodejní cena: Skutečná prodejní cena, za kterou se produkt nabízí. Pokud má produkt aktivní Akční cenu, pak je Prodejní cena rovna Akční ceně, v opačném případě je rovna Základní ceně (*jen při importu ze Shoptet API a UPgates API).
Prodejní cena podle akční ceny: Indikuje, jestli byla Prodejní cena stanovena podle Akční ceny (Ano/Ne).
*Nastavuje se jen při při importu ze Shoptet API a UPgates API.
Sleva: Sleva v absolutní hodnotě, vypočtená jako "Běžná cena - Prodejní cena". Uvedeno jen u zlevněných produktů.
Sleva v %: Sleva v %, vypočtená jako "Sleva / Běžná cena". Uvedeno jen u zlevněných produktů.
Základní cena: Základní prodejní cena v e-shopu. Pokud není zadaná akční cena, je to zárověň i Prodejní cena.
*Nastavuje se jen při při importu ze Shoptet API a UPgates API.
U všech cen jsou k dispozici také atributy "Zisk z ... ceny" a "Zisk v % z ... ceny". Například:
Zisk z akční ceny: Zisk v absolutní hodnotě u akční ceny, vypočtený jako "Akční cena - Nákupní cena".
Zisk v % z akční ceny: Zisk v % u akční ceny, vypočtený jako "Zisk z akční ceny / Akční cena".
Na příkladu si ukážeme, jak se v Cenovém automatu nastaví jednotlivé ceny a indikátory při takovémto zadání cen v Shoptetu.
Ceny v Cenovém automatu
Základní cena: 31 999 Kč (= "Cena" v Shoptetu)
Akční cena: 29 990 Kč
Prodejní cena: 29 990 Kč (Akční cena je v e-shopu aktivní, Prodejní cena se tedy nastaví korektně podle ní)
Prodejní cena podle akční ceny: Ano
Nákupní cena: 27 549 Kč
Doporučená koncová cena: - (v Shoptetu není tato cena uvedena)
Běžná cena: 34 490 Kč (= "Standardní cena" v Shoptetu)
Je zlevněno: Ano
Sleva: 4 500 Kč (34 490 - 29 990)
Sleva v %: 13,05% (4 500 / 34 490)
Chyby při přecenění: Zobrazuje popis chyby, pokud při výpočtu ceny došlo k nějakému chybovému stavu.
Přeceňovací pravidlo: Použité finální pravidlo, podle kterého byla požadovaná prodejní cena vypočtena.
Typ pravidla: Indikátor, jestli byla cena vypočtena podle stromu pravidel nebo podle individuálního pravidla.
Vypočtená cena: Vypočtená prodejní cena, které se bude exportovat do e-shopu.
Zisk z vypočtené ceny: Zisk v absolutní hodnotě u vypočtené ceny, vypočítaný jako "Vypočtená cena - Nákupní cena".
Zisk v % z vypočtené ceny: Zisk v % u vypočtené ceny, vypočítaný jako "Zisk z vypočtené ceny / Vypočtená cena".
Totéž co skupina "Pravidlo", ale platné pro testovací pravidla.