Průvodce migrací na novou verzi aplikace

Pro uživatele "staré" verze Cenového automatu jsme připravili návod, který pomůže s procesem přechodu na verzi novou.

Pro uživatele "staré" verze Cenového automatu jsme připravili návod, který pomůže s procesem přechodu na verzi novou. Jeho cílem není dát vyčerpávající popis všech změn, ale poskytnout scénář, s jehož pomocí můžete migraci úspěšně provést krok za krokem.

Definice verzí aplikace

V textu používáme pojmenování "stará" a "nová" verze Cenového automatu. Pro jistotu si je upřesníme:

1. Proč přejít na novou verzi

Nová verze obecně přináší velký pokrok v celkových možnostech dynamického přeceňování produktů a posouvá je na mnohem vyšší úroveň:

  • Plně dynamické přeceňování na základě pravidel
  • Přeceňování všech produktů v e-shopu, ne jen spárovaných v Heurece
  • Výrazně rozšířené možnosti přeceňovacích algoritmů
  • Hierarchický stromový model přeceňovacích pravidel pro maximální flexibilitu
  • Velké množství vstupních parametrů pro precizní segmentování produktů a granulárnější přecenění v různých situacích

Stará verze již není podporovaná a její provoz bude ukončen.

2. Vytvoření účtu a přidání e-shopu

V nové verzi můžete mít pod jedním uživatelským účtem registrováno více e‑shopů a rychle se pak mezi nimi přepínat. Z toho důvodu nebyly uživatelské účty ze staré verze zkopírovány do nové a je třeba si účet vytvořit znovu.

Účet si vytvoříte na https://app.cenovyautomat.cz/registrace.

V dalším kroku pak po zadání přihlašovacích údajů do administrace Heureky si přidáte do aplikace váš e-shop.

3. Importu produktů

Jednou ze zásadních změn je možnost přeceňovat všechny produkty v e‑shopu a ne jen spárované v Heurece. Produkty se tak v nové verzi importují z jiných zdrojů a také se načítá více detailů o produktech samotných.

Při migraci lze ale využít stávajících importních feedů, nastavení se automaticky převezme ze staré verze. Aplikaci tak můžete začít využívat hned a importy postupně adaptovat na novou verzi.

3.1 Primární zdroj produktů

Ve staré verzi je primárním zdrojem produktů seznam spárovaných produktů v Heurece, který se načítá ze sortiment reportu nebo reportu z měření konverzí.

V nové verzi je cílem načítat produkty přímo z e-shopu a výběr primárního zdroje závisí na typu e-shop platformy. K dispozici jsou 3 základní volby:

1) API e-shopu
Pro Shoptet, UPgates, Webareal.
Pro Shoptet se během přidání e-shopu nastaví import automaticky na Shoptet API. Pro UPgates a Webareal je třeba import nastavit ručně.

Do aplikace se budou načítat všechny produkty zadané v e-shopu.

2) Heureka produktový XML feed
Tato volba se během přidání e-shopu použije u všech ostatních e-shop platforem. Url adresa produktového feedu se přebírá z administrace Heureky, případně můžete zadat vlastní url.

Do aplikace se budou načítat všechny produkty obsažené v tomto produktovém feedu, tedy které posíláte do Heureky, což ale nemusí být všechny produktu z e‑shopu.

Tento feed také neobsahuje všechny potřebné informace pro Cenový automat (např. nákupní ceny, stavy skladu, příznaky) a proto je nutné je dodat v jiném feedu (sekundární import) nebo nejlépe jej nahradit následující třetí možností.

3) Importní XML feed (nový formát)
Jde o nový typ feedu připravený speciálně pro Cenový automat, který umožňuje do aplikace importovat všechny produkty v e-shopu se všemi potřebnými informace v jediném feedu.

Jde o preferovanou variantu pro e-shopy bez API a doporučujeme ji implementovat a nahradit jí import pomocí Heureka XML feedu a sekundárních importů.

Samozřejmě je třeba nejprve připravit generování tohoto feedu ve vašem e‑shopu, ale nemusíte na tento typ importu přejít hned, můžete to udělat kdykoliv později.

Detailní popis struktury importního feedu.

3.2 Sekundární importy

Slouží k dodání vybraných informací o produktech (např. nákupní ceny) pomocí dalšího zdroje (XML feed, Prestahop modul, apod.). V nové verzi můžete navíc zadat libovolný počet těchto importů.

Při migraci se sekundární import automaticky nastaví dle vaší konfigurace ve staré verzi a nemělo by být potřeba jej upravovat. Typicky se tak sekundární import nastaví na volbu "Importní XML feed starý formát" a převezme se url adresa importního feedu ze staré verze.

3.3 API a šifrovací klíč

Hodnoty klíčů se automaticky přenesou ze staré verze a zůstanou stejné.

Správné nastavení importu je nezbytný předpoklad pro plnohodnotné využívání Cenového automatu. Rádi vám pomůžeme jak s nastavením tak s přípravou a kontrolu nových feedů. Neváhejte se na nás obrátit.

4. Přeceňovací pravidla

Největší změnou a také výhodou oproti staré verzi je zcela jistě nový systém dynamického přeceňování podle sady pravidel, namísto zadávání způsobu přecenění u jednotlivých produktů.

Vašim hlavním úkolem v celé migraci je vytvořit sadu těchto přeceňovacích pravidel, která bude reflektovat vámi požadovanou logiku pro stanovení cen produktů dle jejich vlastností nebo situace na trhu a umožní tak automaticky reagovat na jejich změny.

V tomto krátkém výukové videu se dozvíte vše podstatné, co potřebujete pro úspěšný start. Je to nejefektivnější způsob, jak se s aplikací seznámit a rychle si osvojit její principy a ovládání.

Rádi vám s přípravou pravidel pomůžeme

Pokud se sami ještě necítíte na vytvoření celé komplexní struktury přeceňovacích pravidel nebo si jen chcete ověřit, že máte vše nastavené správně a účelně, využijte našich expertních zkušeností a profesionálních konzultačních služeb.

Rádi vám připravíme celý strom pravidel na základě vašeho zadání.

Jednu hodinu konzultačních služeb máte od nás zdarma, další v ceně 1490 Kč bez DPH.

Migrace pravidel ze staré verze do nové

Je možno přenést přeceňovací pravidla ze staré verze aplikace pro jednodušší migraci e-shopu do verze nové. Díky tomu můžete rychleji začít využívat nové verze a poté zmigrovaná pravidla postupně nahrazovat dynamickými přeceňovacími pravidly v nové stromové struktuře.

Nová verze aplikace sice umožňuje zadávat také individuální pravidla u jednotlivých produktů, čehož se při migraci pravidel využívá, ale jedná se spíše o doplňkový způsob zápisu pravidel. Primární způsob jak řídit přeceňování produktů je s pomocí stromu přeceňovacích pravidel, jen tak můžete využít všech výhod plně dynamické cenotvorby.

Pokud máte ve staré verzi aplikace stále aktivní účet, můžete migraci pravidel provést z menu ⚙️Konfigurace - Migrace pravidel ze staré verze.

5. Export vypočtených cen

Při migraci se export automaticky nastaví dle vaší konfigurace ve staré verzi a nemělo by být potřeba jej upravovat.

Export je standardně pozastavený. Jakmile budete chtít vypočtené ceny začít posílat do e‑shopu, je třeba jej aktivovat.

Url adresy exportních XML/CSV feedů jsou v nové verzi jiné. V e‑shopu/IS tak bude třeba změnit url adresu feedu na novou.

U exportu ve formě XML/CSV feedu můžete nově využít tzv. webhooku, který zavolá vámi zadanou url adresu po dokončení přecenění produktů. Tímto způsobem můžete nastartovat export cen z aplikace do e-shopu/IS okamžitě po dokončení přecenění. Je to také efektivnější způsob než pravidelné načítání exportního feedu ze strany e-shopu/IS.

6. Zpracování feedů

Nastavení zpracování feedů se ze staré verze nepřenáší. Prosím nastavte v nové verzi znovu dle potřeby.

Url adresy výstupních feedů jsou v nové verzi jiné. Ve zbožových srovnávačích tak bude třeba změnit url adresy vstupních feedů.

7. Finální přepnutí na novou verzi

Jakmile máte připravena a otestována přeceňovací pravidla a jste si jisti, že ceny produktů jsou vypočítávány podle vašeho záměru, můžete přistoupit k finálnímu přepnutí ze staré verze na novou. Doporučujeme dodržet tento postup:

1. Deaktivace exportu ve staré verzi

V menu Konfigurace - Export nastavte volbu "Export prodejních cen do e‑shopu" na hodnotu "bez exportu".

2. Aktivace exportu v nové verzi

V menu Konfigurace - Export prodejních cen klikněte na Aktivovat export.

3. Změna vstupní url adresy exportního XML/CSV feedu v e‑shopu/IS

Pokud používáte pro export cen XML/CSV feed, upravte si v e‑shopu/IS url adresu feedu na odpovídající v nové verzi aplikace.

4. Změna url adres zpracovaných feedů

Pokud využíváte funkci zpracování feedů, upravte si ve zbožových srovnávačích a dalších dotčených službách url adresy vstupních feedů na odpovídající výstupní feedy v nové verzi aplikace. Před změnou url se nejprve přesvědčte, že jsou feedy v aplikaci přepočítané.

5. Aktivace licence

Aktivujte si jednu z licencí v nové verzi, to bude pro nás signál, že migrace je dokončena a můžeme váš e‑shop ve staré verzi deaktivovat.

8. Nový způsob licencování

Nová verze nabízí také jiný preferovaný způsob licencování a to na základě celkového počtu spárovaných produktů. Přeceňovat pak můžete za danou cenu všechny produkty v e‑shopu a nemusíte si hlídat jejich počet.

Jednotlivé licence se od sebe liší zejména rychlostí aktualizace dat z Heureka produktových karet pro přeceňování produktů, tedy jak rychle budete schopni reagovat na změny cen konkurence. Můžete si zvolit mezi 8h, 4h a 2h.

Nejnižší licence START (8h) neobsahuje prémiové funkce.

Vybrat si můžete i licenci FLEXI (1h), která je totožná s licencí ve staré verzi. Její cena se odvíjí od počtu přeceňovaných produktů a rychlost aktualizace dat z Heureka produktových karet je 1h.

Detailní informace najdete v ceníku.