Přidáváme podporu Zboží.cz

Přidali jsme do Cenového automatu podporu srovnávače Zboží.cz, který nyní můžete, stejně jako Heureku, jednoduše využít jako zdroj informací o konkurenci pro přeceňování produktů.

Podpora Zboží je do aplikace integrována tak, aby jste mohli využívat data z Heureky i Zboží současně. Proto rozhodnutí, který zbožový srovnávače se použije jako zdroj dat, se nedělá na úrovni celého e-shopu, ale až na úrovni každého přeceňovacího pravidla.

  • To vám přináší velkou flexibilitu, zvolit si pro různé produktové skupiny, jestli se přecení podle dat z Heureky nebo Zboží.
  • Můžete tak zohlednit, na kterém srovnávači je pro dané produkty lepší spárovanost nebo více konkurenčních e-shopů.
  • Tuto volbu srovnávače můžete udělat sami nebo dokonce nechat na aplikaci, aby vybrala sama podle toho, kde je více e-shopů na produktové kartě.

Podpora Zboží je samozřejmě k dispozici jen u českých e-shopů.

Výběr srovnávače v přeceňovacích pravidlech

V přeceňovacích pravidlech je nová volba "Zdroj informací". V ní určujete, který zbožový srovnávač se použije jako zdroj informací o konkurenci. K dispozici máte 3 možnosti:

  1. Heureka - jako zdroj se použije Heureka, pokud produkt není v Heurece spárovaný, k přecenění nedojde
  2. Zboží - jako zdroj se použije Zboží, pokud produkt není ve Zboží spárovaný, k přecenění nedojde
  3. Heureka nebo Zboží (kde je více e-shopů na produktové kartě) - aplikace si nejprve načte obě produktové karty (z Heureky i Zboží) a automaticky vybere ten zdroj, kde je na produktové kartě více e-shopů.
    *Tato třetí možnost je prémiová funkce dostupná v tarifech PROFI (4h), PREMIUM (2h) a FLEXI (1h).

Volba zdroje informací je k dispozici pro způsob výpočtu ceny "Dle pozice ve zbožovém srovnávači" tak pro "Dle vyjmenované konkurence".

Výběr zbožáku jako zdroje informací o konkurenci

Výběr e-shopů pro přecenění nebo ignorování

V přeceňovacích pravidlech, při výběru e-shopů pro přecenění "Dle vyjmenované konkurence" nebo pro ignorování dle jména, nyní vidíte u každého e-shopu indikátory (H) a (Z). Ty informují, jestli je daný e-shop použitelný pro přecenění podle Heureky a/nebo Zboží.

Výběru e-shopů pro přecenění "Dle vyjmenované konkurence" nebo pro ignorování dle jména

Snažíme se u všech e-shopů správně identifikovat, jestli jsou registrované v Heurece nebo Zboží. Identifikace ale zatím není 100% a můžete v seznamu narazit na e-shopy, které identifikátor Zboží (Z) zatím nemají, i když ve Zboží registrované jsou. Identifikaci budeme postupně doplňovat. Pokud narazíte na e‑shop, kde budete potřebovat doplnit identifikaci hned, prosím informujte nás.

Omezení vypočtené ceny i dle pozice ve Zboží

Při omezení vypočtené ceny maximální/minimální cenou můžete využít dvou nových voleb:

  • Cena dle pozice ve Zboží
  • Cena dle pozice v Heufrece nebo Zbož - u této volby se automaticky použije cena na pozici v Heurece nebo Zboží, podle toho, který zbožový srovnávač byl použit pro výpočet prodejní ceny

Produktové atributy pro Zboží

U produktů jsou nově k dispozici atributy relevantní Zboží, obdobně jako pro Heureku. Můžete si je zobrazit jako další sloupce v tabulce produktů, produkty podle nich v tabulce filtrovat nebo je využít v podmínkách přeceňovacích pravidel. Také jsme v tabulce produktů přidali nový pohled "Spárované ve Zboží".

Produktové karty Zboží

U produktů spárovaných ve Zboží nově uvidíte také produktové karty pro Zboží.

Frekvence aktualizace dat ze Zboží a licencování

Frekvence aktualizace dat o konkurenci z produktových karet Zboží se provádí stejně jako u dat z Heureky na základě zvolené licence, tedy každých 8h, 4h, 2h nebo 1h.

U tarifu PROFI (4h) a vyšších jsou k dispozici prémiové funkce, jako je "Automatický výběr lepšího zdroje dat o konkurenci" (Heureka nebo Zboží, kde je více e-shopů na produktové kartě) nebo možnost zobrazení historických produktových karet až 30 dní zpětně (Heureka i Zboží).

Pokud budete využívat na Heureku i Zboží, úroveň požadované licence se stanoví podle počtu spárovaných produktů v Heurece nebo Zboží, kde je počet vyšší.

Nastavení propojení na Zboží

Pokud chcete přeceňovat vaše produkty i podle Zboží, Cenový automat musí získat přístup k informacím ze Zboží (seznam spárovaných produkty, produktové karty) prostřednictvím napojení na Zboží API.

1. Získání API klíče ve Zboží

V administraci Zboží v menu "API klíče" najdete přístupové údaje do Zboží API.
Přístup do Zboží API je umožněn jen e-shopům, které mají nasazený standardní měřící konverzní kód. Více k tomu najdete v nápovědě Zboží.

2. Přidání připojení v Cenovém automatu

V Cenovém automatu v menu ⚙️ Konfigurace - Propojení klikněte na tlačítko "+ Přidat propojení na Zboží.cz", vyplňte přihlašovací údaji do API Zboží a propojení uložte.
Ihned po vytvoření propojení se nastartuje import produktových informací ze Zboží, identifikují se produkty spárované ve Zboží a u nich se vyplní příslušné atributy (Pozice ve zboží, Počet e-shopů na Zboží produktové kartě, atd.). Import obvykle trvá jen několik minut, záleží na počtu spárovaných produktů, a o dokončení prvního importu budete informováni e-mailem.

Od této chvíle již můžete přeceňovat vaše produkty i podle Zboží.