Vylepšený "Průběh přecenění podle pravidel"

Obsah
1. Přehled dostupných informací
2. Zděděné části přeceňovacího pravidla
3. Chyby při přecenění a barevné označení
4. Zobrazení průběhu i v tabulce produktů
5. Ukládání historie průběhu přecenění

Při analýze přeceněných produktů je důležité přesně porozumět tomu, proč a jak byly právě takto přeceněné, a proto často vyvstávají otázky jako:

  • Podle které pozice/e-shopu byl produkt přeceněný?
  • Které e-shopy byly při výpočtu ignorovány a proč?
  • Jak přesně byla vypočtená cena omezena minimální cenou?
  • Které části přeceňovacího pravidla byly zděděny z předchozích?
  • Podle jakého klíče byl produkt přeceněný včera?

Rozhodli jsme se vám dát na všechny tyto otázky odpovědi, a proto jsme zásadně vylepšily "Průběh přecenění podle pravidel".

Nyní v něm uvidíte v přehledné a kompaktní podobě všechny důležité informace o přecenění a na kliknutí si rozbalit všechny dostupné detaily.

1. Přehled dostupných informací

Pojďme se podívat na typický záznam přecenění a co v něm nově můžete nalézt.

Kompaktní zobrazení

Vše důležité, jak aplikace dospěla k finální vypočtené ceně, od nastavení způsobu přecenění, přes omezení cenou až po zaokrouhlení. Včetně času přecenění a finální vypočtené ceny.

Způsob výpočtu ceny (detaily)

Ignorovat e-shopy (detaily)

Vypočtená cena (detaily)

V horní části vidíte přesný výpočet vaší ceny. Podle kterého e-shopu, jakou měl cenu, pokud chcete zohlednit cenu dopravy tak i včetně ní.

V druhá části je pak Heureka produktovou karta, podle které se přecenilo. Kartu lze zobrazit čtyřmi různými způsoby pomocí tlačítek u "Zobrazit jako". Standardní zobrazení ukazuje seznam e-shopů použitých pro přecenění a ignorované e-shopy jsou označené (přeškrtnuté). Důvod jejich ignorování je indikován červeným pozadím u daného parametru, např.

  • 1. e-shop MATRIX CZ s.r.o. je ignorován kvůli příliš nízké ceně (červené pozadí je u ceny), ale i kvůli certifikátu Ověřeno zákazníky, nízkému hodnocení a počtu recenzí
  • 7. MICRONIX, spol. s r.o. kvůli skladové dostupnosti a malému počtu recenzí
  • 11. ERACOMP.CZ podle jména a kvůli malému počtu recenzí
  • 10. Pemacz.cz by měl být ignorován kvůli skladové dostupnosti, ale je uvedený ve výjimkách (indikováno zeleným pozadím), takže ignorovaný není

Prodejní cena byla vypočtena podle e-shopu na 3. pozici aku-bat.cz, proto je zvýrazněný zelenou barvou.

Pokud se chcete přehledně podívat, které e-shopy zbyly po odstranění ignorovaných, stačí přepnout kartu do jiného zobrazení (4. tlačítko). Pozice uvedená v závorce je reálná pozice na produktová kartě, např. Pemacz.cz, který zbyl na 4. pozici, je normálně na 10. pozici v kartě.

Další dva pohledy na produktovou kartu ukazují
1. celou produktovou kartu včetně košíku a bidovaných pozic,
2. seznam e-shopů použitých pro přecenění (bez zvýraznění nebo odstranění ignorovaných).

Omezení minimální cenou (detaily)

Vidíte volby pro všechny cenové hladiny, podle jakého klíče se hladina vybrala, použitá hladina použitá pro výpočet je zvýrazněna zeleně a jaký byl přesný výpočet minimální ceny.

Zaokrouhlení (detaily)

Obdobně jako v předchozím případě, vidíte všechny volby a použitou volbu zeleně zvýrazněnou.

2. Zděděné části přeceňovacího pravidla

Pokud v pravidlech využíváte možnost dědit jejich části, pak jistě uvítáte, že nyní jsou tyto zděděné volby viditelně označené (šipka v kruhu).

3. Chyby při přecenění a barevné označení

Při výpočtu prodejní ceny mohou nastat tři základní situace, které se pro rychlou orientaci vizuálně odlišují pomocí barev:

Cena byla vypočtena bez jakýchkoliv chyb (zelená)

Nastaly nekritické chyby, které nebrání cenu vypočítat (žlutá)

Došlo ke kritickým chybám, kvůli kterým není možno cenu vypočítat (červená)

Zde je příklad záznamu přecenění podle třech pravidel.

  1. Podle prvního pravidla (Banner - 3. pozice) proběhl výpočet bez jakýchkoliv chyb, je tedy označen zeleně.
  2. U druhého pravidla (Banner - Není skladem - 11. pozice) došlo k chybě při výpočtu omezení maximální ceny (zdrojová MOC cena není u produktu zadaná). Nejedná se ale o kritickou chybu, která by bránila prodejní cenu vypočítat, je tedy označeno žlutě.
  3. U třetího pravidla došlo ke kritické chybě (Žádný ze zadaných konkurenčních e‑shopů nebyl na produktové kartě nalezen) a prodejní cenu tak nebylo možno vypočítat, označeno červeně.

4. Zobrazení průběhu i v tabulce produktů

Kromě detailu nebo náhledu produktu lze nově zobrazit průběh přecenění i v tabulce produktů.

5. Ukládání historie průběhu přecenění

Další velkou novinkou je ukládání historie průběhu přecenění k jednotlivým záznamům v historii přecenění. Stejně podrobnou sadu informací, jako k aktuálnímu přecenění, tak nově budete mít i ke všem předchozím. Můžete tedy přesně zjistit, proč se například před 10 dny vypočítala jiná cena, než obvykle a co to způsobilo.

Zobrazit se dá jak z "historie přecenění" u jednotlivých produktů, tak z globálního "logu přecenění.