Aktualizace aplikace 14. 6. 2023

Dnešní aktualizace obsahuje celou řadu užitečných vylepšení. Většina z nich vznikla na základě vašich přání a připomínek. A protože my vaše přání rádi plníme, neváhejte nám dát vědět, pokud vás napadne nějaké užitečné vylepšení.

Obsah
1. Zadání platnosti pravidla pro všechny produkty
2. Nové atributy produktů - Základní cena, Sleva, ...
3. Popis všech atributů produktů
4. Rozšíření možností filtrování produktů
5. Akční cena pro výpočet přesné ceny a omezení ceny
6. Podmínka "Produkt má košík" v přeceňovacích pravidlech
7. Přidávání příznaků k produktům pomocí importu feedu
8. Umíme v UPgates měnit i akční ceny

Zadání platnosti pravidla pro všechny produkty

Upravili jsme zadávání podmínek pravidel. Pokud má pravidlo platit pro všechny produkty, je třeba to nově v podmínkách explicitně zaškrtnout.

A naopak pravidlo bez zadaných podmínek nově neplatí pro žádný produkt.

Nové atributy produktů - Základní cena, Sleva, ...

Upravili jsme import produktů ze Shoptetu a UPgates pro přesnější zobrazení reálné prodejní ceny u produktů s aktivní akční cenou. "Cena" v Shoptet/UPgates se nyní importuje do nového atributu "Základní cena". Atribut "Cena v e-shopu" jsme přejmenovali na "Prodejní cena" a do ní uloží buďto "Základní cena" nebo "Akční cena", pokud je tato u produktu aktivní. "Prodejní cena" tak obsahuje reálnou cenu, za kterou se produkt prodává. Zároveň pokud je "Prodejní cena" nastavena z "Akční ceny", obsahuje atribut "Prodejní cena podle akční ceny" hodnotu "Ano".

Nově aplikace také počítá atributy "Sleva" a "Sleva v %", které vyjadřují poskytnutou slevu ze standardní/běžné ceny. K tomu indikátor "Je zlevněno".

Příklad nastavení jednotlivých cen v Cenovém automatu pro Shoptet

Na příkladu si ukážeme, jak se v Cenovém automatu nastaví jednotlivé ceny a indikátory při takovémto zadání cen v Shoptetu.

Ceny v Cenovém automatu
Základní cena: 31 999 Kč (= "Cena" v Shoptetu)
Akční cena: 29 990 Kč
Prodejní cena: 29 990 Kč (Akční cena je v e-shopu aktivní, Prodejní cena se tedy nastaví korektně podle ní)
Prodejní cena podle akční ceny: Ano

Nákupní cena: 27 549 Kč

Doporučená koncová cena: - (v Shoptetu není tato cena uvedena)
Běžná cena: 34 490 Kč (= "Standardní cena" v Shoptetu)
Je zlevněno: Ano
Sleva: 4 500 Kč (34 490 - 29 990)
Sleva v %: 13,05% (4 500 / 34 490)

Atrbity ve filtru produktů a podmínkách pravidel

Všechny uvedené nové atributy můžete samozřejmě také využít ve filtru produtů v tabulce produktů a také v  podmínkách přeceňovacích pravidel.

Popis všech atributů produktů

Vytvořili jsme v nápovědě stránku s detailním popisem všech dostupných atributů produktů. Odkaz na ni je také uvedený v dialogu pro výběr sloupců v tabulce produktů.

Odkaz na popis produktových atributů v dialogu výběru sloupců

Rozšíření možností filtrování produktů

Id produktu, Produktové číslo, Ean a Jméno produktu lze nově ve filtru produktů zadávat stejným způsobem, jako v podmínkách pravidel, tedy výběrem ze seznamu včetně hromadného zadání.

Příznaky produktů je nově možno porovnávat také textově s využitím voleb "některý obsahuje", "některý začíná na" a "některý končí na“.

Akční cena pro výpočet přesné ceny a omezení ceny

Pro výpočet přesné ceny lze nově použít také "Akční cenu". Lzeji také použít i pro výpočet minimální/maximální ceny v přeceňovacích pravidlech, včetně výběru cenové hladiny.

Podmínka "Produkt má košík" v přeceňovacích pravidlech

Pro lepší přeceňování produktů s nastaveným Heureka košíkem jsme do podmínek přeceňovacích pravidel přidali volbu "Produkt má košík". Můžete tak pravidlo přesně zacílit jen na produkty, u kterých máte košík nastavený. Identifikace se dělá až na úrovni jednotlivých variant produktů.

Tato podmínka se nevyhodnocuje při zadávání v pravidle, neuvidíte tedy zpětnou vazbu, kolik produktů podmínku splňuje. Pro vyhodnocení této podmínky je totiž potřeba načíst produktovou kartu z Heureky a proto se vyhodnocuje až při přecenění.

Přidávání příznaků k produktům pomocí importu feedu

Pokud potřebujete k produktům importovat další příznaky z jiného zdroje, např. z informačního systému, můžete toho dosáhnout pomocí sekundárního importu a importního feedu tohoto formátu. Aby však nedocházelo k přepsání stávajících příznaků, které jsou u produktů nastaveny pomocí primárního importu, je třeba k XML elementu SHOP přidat atribut mergeLabels = "1". Nastavení tohoto atributu na hodnotu "1" aplikaci signalizujete, že chcete příznaky uvedené v tomto feedu přidat k již stávajícím, a ne je přepsat.

Více informací s najdete v nápovědě.

Umíme v UPgates měnit i akční ceny

Pracujte chytře i s akčními cenami, které můžete flexibilně aktualizovat místo nebo současně s „normálními" cenami v závislosti na jejich existenci. V ⚙️ Konfigurace - Export prodejních cen si teď můžete vybrat z pěti možností, jak má aktualizace cen probíhat.

Při nastavování Akční ceny v e-shopu současně zapíná štítek Akce, aby se efekt projevil. Funguje korektně i s jednotlivými variantami produktů. U možností, kde se mění akční cena si ještě můžete zvolit, zda chcete u produktu/varianty zachovat stávající datumy platnosti akční ceny (štítku Akce).

Možnost měni i Akční cenu je prémiová funkce a je dostupná v licencích PROFI (4h), PREMIUM (2h) a FLEXI (1h).